15 sty 2010

Zakręcone mini-serniczki kakaowe

Hmm, a wiec jesteś na diecie i masz ochotę na coś słodkiego? Najchętniej z czekoladą? Autor diety South Beach zadbał o to, by takie zachcianki mogły być zaspokajane :) Propozycją na niezbyt tuczący deser, pod warunkiem że spożywany z umiarem, są mini-serniczki. Miały być zakręcone, ale jakoś nie bardzo chciały poddawać się moim zabiegom upiększającym, więc dałam im spokój i po prostu wstawiłam do piekarnika. Są dobre, lekkie i umiarkowanie słodkie, chociaż w konkursie na najlepszy sernik raczej przegrałyby smakiem z bardziej tłustymi i kalorycznymi ciastami.
A oto i one:



  • 200 g odtłuszczonego serka kremowego w temperaturze pokojowej
  • ½ szklanki ricotty
  • 2 łyżeczki słodzika
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • ½ łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 1,5 łyżeczki gorzkiego kakao, bez grudek
Rozgrzej piekarnik do 180° C. Włóż 6 papilotek do formy na muffinki. Zmiksuj ricottę i serek kremowy w blenderze. Dodaj słodzik, jajko, żółtko I wanilię, zmiksuj na gładką masę
Rozdziel połowę masy na foremki. Resztę masy zmiksuj z kakao. Nałóż po łyżce masy kakaowej do foremek, zamieszaj patyczkiem żeby powstał wir.
Umieść formę do muffinek w dużej blasze do ciasta, napełnij blachę gorącą wodą, tak aby się gała ½ formy do muffinek. Piecz dopóki serniczki nie wyrosną, ok. 18-20 minut. Wyjmij z wody i ostudź w temperaturze pokojowej. Wstaw do lodówki na ok. 2 godziny.
Przepis pochodzi ze strony South Beach Diet i chociaż tam jest przewidziany dopiero na fazę 3, osobiście uważam że z umiarkowaniem można wcinać serniczki już na 1 fazie ;) Jeśli wybierzemy odtłuszczone serki, serniczki będą odpowiednie także na dietę Dukana, nawet na 1 fazę. Każda porcja zawiera:

kcal
130
tłuszcze
8 g
węglowodany
7 g
białko
7 g


Serniczki wezmą udział w akcji Kakaowy przegląd Diabolique :)


kakao

3 komentarze:

  1. hej a to co za pysznosci!! i zdrowe pysznosci. dawaj mi i to juz!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mad Lite, czy korzystasz może z książki Metoda doktora Dukana? Widziałam ją w księgarni ale na szybko nie potrafiłam określić czy przepisy są przydatne czy nie.Poleciłabyś ją ? Widziałam że jest tam sporo przepisów.
    A ja tez mam bloga o zdrowym jedzeniu http://www.qhasia.blogspot.com/ ,ale ja grzeszę częściej i konkretniej niż Ty. Mam słodyczożernie dzieci i czasem popełniam coś mało dietetycznego. Pozdrawiam
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  3. Asia, Z przepisów Dukana raczej nie korzystam, co nie znaczy że nie są dobre- ale książkę mam bo bardzo przystępnie wyjaśnia zasady diety. Może któregoś dnia zajrzę do niej po jakiś przepis ;)
    Natomiast na Twojego bloga na pewno zajrzę.

    Vegeswiat- pracy mało a efekt wart zachodu.Ppolecam ;)

    OdpowiedzUsuń